Sotning steg för steg.




Jag har valt att göra en sotning i svart, grått och silver.

1. Börja med att lägga en primer eller en concealer över ögonlocken
beroende på vad som passar bäst.

2. Jag börjar med att lägga den svarta skuggan för att märka ut globlinjen.
Den lägger jag med en liten kompakt pensel.

3. Fortsätt med samma svarta skugga över hela ögonlocken, det behöver inte vara perfekt
det är ändå en skuggning. Lämna inre vrån utan svart skugga.

4. Lägg en mörkgrå skugga precis ovanför den svarta och under nedre fransraden, sudda i hop.
Jag använder mig utav en lite "fluffigare" pensel.

5. Lägg en highlighter (en silver) precis ovanför brynet och i inre ögonvrån, sudda i hop.

6.  Dra en svart linje längst övre och nedre fransraden.

7. Böj fransarna med en ögonfransböj och måla med mycket svart mascara på övre fransarna.
Glöm inte undre fransar, men var lite mer sparsam där.



Där har ni en perfekt sotning steg för steg. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Tack för en grymt bra blogg! Jag ville bara säga att jag prövade att göra steg för steg. Det blev skit snyggt:) tack för tipset!

2011-02-28 @ 17:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0